Subventionering och administration
Krav för subventionering
För att få möjlighet till subventionering av kostnader i anslutning till fysiska fördjupningsutbildningar behöver SDFet göra följande:
- Skicka in en plan för nästkommande termins planerade utbildningar och få denna godkänd av utbildningsansvarig. Deadlines för detta är 1 maj och 1 november varje år – påminnelse och information inför varje period kommer på mejl till ordförande och utbildningsansvarig.
- Efter genomförd utbildning rapportera deltagare och tillfällen i utbildningsmodulen. Här finns en manual kring hur rapportering i modulen funkar Pdf, 1.3 MB, öppnas i nytt fönster..
- Från och med HT2020 möjliggörs subventioneringen genom pengar som är öronmärkt för föreningar. Därför behöver SDF som arrangerar utbildning fakturera sina deltagande föreningar och föreningarna får i sin tur pengar från Skolidrottsförbundets centralt genom ansökan på IdrottOnline.
Checklista för SDF
Kortfattad checklista till SDF kring admin vid genomförande av fördjupningsutbildningar:
- Förbered fakturor utifrån er utbildningsplan. Kontakta utbildningsansvarig på förbundskansliet om du önskar exempel på utformning av faktura samt ’tolkning’ av vad respektive faktura ska innehålla.
- Fakturera deltagande föreningar för deltagaravgiften (utifrån den utbildningsplan SDF:et skickat in och fått godkänd)
- Be deltagande föreningar söka pengar för deltagaravgiften/fakturan på IdrottOnline (fakturan behöver bifogas i deras ansökan). Mall för detta finns här. Pdf, 267.6 kB, öppnas i nytt fönster.
- Efter genomförd utbildning redovisa utbildningen som vanligt i Utbildningsmodulen på IdrottOnline (kom ihåg fullständiga personnummer på alla deltagare)
Publicerad: 2022-11-10
Senast uppdaterad: 2023-11-22