Gå till innehåll
Svenska Skolidrottsförbundet

Subventionering och administration

Krav för subventionering

För att få möjlighet till subventionering av kostnader i anslutning till fysiska fördjupningsutbildningar behöver SDFet göra följande:

  1. Skicka in en plan för nästkommande termins planerade utbildningar och få denna godkänd av utbildningsansvarig. Deadlines för detta är 1 maj och 1 november varje år – påminnelse och information inför varje period kommer på mejl till ordförande och utbildningsansvarig.
  2. Efter genomförd utbildning rapportera deltagare och tillfällen i utbildningsmodulen. Här finns en manual kring hur rapportering i modulen funkar Pdf, 1.3 MB, öppnas i nytt fönster..
  3. Från och med HT2020 möjliggörs subventioneringen genom pengar som är öronmärkt för föreningar. Därför behöver SDF som arrangerar utbildning fakturera sina deltagande föreningar och föreningarna får i sin tur pengar från Skolidrottsförbundets centralt genom ansökan på IdrottOnline.

 

Checklista för SDF

Kortfattad checklista till SDF kring admin vid genomförande av fördjupningsutbildningar:

  1. Förbered fakturor utifrån er utbildningsplan. Kontakta utbildningsansvarig på förbundskansliet om du önskar exempel på utformning av faktura samt ’tolkning’ av vad respektive faktura ska innehålla.
  2. Fakturera deltagande föreningar för deltagaravgiften (utifrån den utbildningsplan SDF:et skickat in och fått godkänd)
  3. Be deltagande föreningar söka pengar för deltagaravgiften/fakturan på IdrottOnline (fakturan behöver bifogas i deras ansökan). Mall för detta finns här. Pdf, 267.6 kB, öppnas i nytt fönster.
  4. Efter genomförd utbildning redovisa utbildningen som vanligt i Utbildningsmodulen på IdrottOnline (kom ihåg fullständiga personnummer på alla deltagare)

Publicerad: 2022-11-10

Senast uppdaterad: 2023-11-22